Handelsbetingelser

1. Parterne

Udbyder:
Sortebro Kro
Adresse: Sejerskovvej 20, 5260 Odense S
CVR-nr.: 21493309
E-mail: info@sortebro.dk
Telefon: 66 13 28 26

Kunde:
Den person (forbruger eller virksomhed), der afgiver ordre via webshoppen.

2. Anvendelsesområde

Disse handelsbetingelser gælder for alle køb foretaget via webshoppen på https://bogsalg.sortebrokro.dk. Ved bestilling accepterer kunden betingelserne. Hvis kunden handler som erhvervskunde (B2B), kan særlige betingelser gælde – disse aftales særskilt.

3. Produkter og priser

  • Vi tilbyder de produkter, som på bestillingstidspunktet fremgår af webshoppen.
  • Priserne er angivet i danske kroner (DKK) inkl. moms, medmindre andet er angivet.
  • Eventuelle forsendelses- og betalingsgebyrer fremgår særskilt før bestilling.
  • Vi forbeholder os ret til at ændre produkter, priser og leveringsbetingelser. Dog gælder den pris og de vilkår, der var gældende på bestillingstidspunktet.

4. Bestilling og bekræftelse

  • Når kunden sender sin ordre, afgives der et bindende tilbud til os.
  • Efter modtagelse af ordren sender vi en ordrebekræftelse til kundens e-mailadresse, hvori ordre- og leverings­oplysninger fremgår. Når ordrebekræftelsen er sendt, er aftalen bindende for begge parter.

5. Betaling

  • Betaling sker ved afgivelse af bestilling via de betalingsløsninger, som webshoppen tilbyder (fx betalingskort).
  • Vi trækker beløbet, når varen afsendes, medmindre andet er angivet.

6. Levering

  • Varer leveres til den leveringsadresse, som kunden angiver ved bestilling.
  • Leveringstiden fremgår i webshoppen og anses som vejledende.
  • Hvis leveringstiden bliver væsentligt længere end angivet, vil vi kontakte kunden og give mulighed for at annullere ordren uden omkostning for kunden.
  • Risikoen for varen overgår til kunden, når varen er leveret til den angivne leveringsadresse og stilles til disposition for kunden.

7. Fortrydelsesret (kun forbrugerkøb)

Hvis du handler som forbruger, gælder følgende:

  • Du har ret til at fortryde købet inden for 14 dage uden at oplyse årsag (fortrydelsesret).
  • Fortrydelsesfristen regnes fra den dag, hvor du eller en af dig navngiven tredjepart, som ikke er transportøren, får varen i fysisk besiddelse.
  • For at benytte dig af fortrydelsesretten, skal du give os besked inden for fristen via e-mail, og derefter sende varen retur straks og senest 14 dage efter, at du har givet meddelelse om fortrydelse.
  • Du afholder selv de direkte omkostninger ved tilbagesendelsen.
  • Varen skal returneres i samme stand og mængde som ved modtagelsen, dvs. uden unødig brug, så vi kan inspicere den. Hvis varen er blevet brugt ud over det nødvendige for at fastslå dens art, egenskaber og funktion, kan vi kræve et rimeligt beløb som kompensation for værdiforringelse.
  • Når vi har modtaget varen i forsvarlig stand eller dokumentation for tilbagesendelse, tilbagebetales alle beløb inkl. standardleveringsudgifter (men ikke ekstraudgifter for valg af anden leveringsform end standard) senest 14 dage. Tilbagebetaling sker via samme betalingsmetode som kunden brugte, medmindre andet er aftalt.

8. Reklamation – for mangelfulde varer

  • Vi følger reglerne i Købeloven (som gælder for både forbruger- og erhvervskunder).
  • Hvis varen har en mangel, skal du reklamere “inden rimelig tid” efter at du har opdaget manglen. For forbruger­køb er denne periode sædvanligvis 2 måneder.
  • Send besked til: info@sortebro.dk. Beskriv manglen, og dokumenter hvis muligt (foto mv.).
  • Vi retter fejlen ved enten at tilbyde omlevering, afhjælpning, pris­nedslag eller ophævelse af købet, alt afhængig af det konkrete tilfælde.
  • Vi afholder omkostninger ved retur og omlevering, medmindre andet er aftalt.

9. Ansvar

  • Vi er ansvarlige efter dansk ret for direkte tab, hvis ansvaret ikke kan udelukkes ved lov.
  • Vi er ikke ansvarlige for indirekte tab (som f.eks. driftstab, tabt avance, følgeskader), medmindre sådanne tab skyldes grov uagtsomhed eller forsæt fra vores side.
  • Vi garanterer ikke, at webshoppen er fejl- eller afbruds­fri, og vi er ikke ansvarlige for tab, som måtte opstå ved brug af web­shoppen eller tredie­parts systemer.

10. Force majeure

Vi er ikke ansvarlige for manglende opfyldelse af vores forpligtelser som følge af forhold uden for vores kontrol (fx strejke, lock-out, brand, natur­katastrofe, pandemi, leverandør­svigt, myndigheds­indgreb). Ved force majeure suspenderes vores forpligtelser i rimelig tid.

11. Persondata og cookies

  • Vi behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med gældende persondata­lovgivning. Se vores privatlivspolitik (link) for oplysninger om formål, databehandling, rettigheder m.v.
  • Webshoppen anvender cookies. Du kan læse mere om cookies og fravalg i vores cookie­politik (link).

12. Tvister og lovvalg

  • For forbrugere med bopæl i Danmark gælder forbruger­beskyttelsen i dansk ret ved tvister.
  • Hvis tvist ikke kan løses i mindelighed, kan sagen indbringes for de danske domstole eller via Forbrugerklagenævnet.
  • Aftalen er underlagt dansk ret.

13. Ændringer af handelsbetingelser

Vi forbeholder os ret til at ændre disse handelsbetingelser. Ændringer træder i kraft, når de er offentliggjort på webshoppen, medmindre andet er angivet.